Covoare și bărbați tineri

Două chestii nu pot eu refuza, atunci când mi se oferă. În primul rând covoarele.

Acum 10 ani aveam 600 de euro în buzunar și mergeam agale prin bazarul din Istanbul. Vândusem unui turc verigheta rezultată în urma căsătoriei cu inginerul fără inimă și și alte bijuterii obținute în aceeași perioadă de neagră amintire și acum voiam să le transform în altceva, de albă amintire. Îmi căutam mărgele de aur (cum sună asta, mărgele de aur) și așa că mă holbam cu atenție în vitrinele de un galben istovitor ale turcilor. A aparut un turc cu ochi sfârâitori, m-a tras conform dorinței mele într-un magazin de covoare și mi-a vândut un covor de culoarea cireșelor sălbatice și de toți banii pe care îi aveam la mine. N-am avut nicio șansă să nu-l cumpăr. Apoi m-a invitat să ne vedem seara în oraș și nici acum nu știu ce-a fost în capul meu de-am refuzat. Ca idee, după niște ani m-am întâlnit cu el afară din bazar de data asta ,într-un șuvoi uriaș de oameni, și nu m-a recunoscut. Dar mi-a dat un trandafir roșu și a trecut mai departe. Covorul, covorul se ține bine și azi.

Am crezut că a fost un caz izolat și că turcul era de vină.

Zilele trecute eram la Muzeul Țaranului și mă dusesem să cumpăr punctual șosete de lână și turtă dulce. Ieșisem deja și o doamnă cu covoare maramureșene m-a întrebat dacă nu vreau un covor. Nu voiam. S-a ținut după mine și mi-a tot arătat în mers câte ceva. I-am spus nu categoric de multe ori, i-am spus că sunt frumoase, dar că nu-mi trebuie. Câteva minute mai târziu aveam pe umăr un covor cu culori vii, pe care nu apucasem să-l văd bine că era întuneric beznă. Se potrivește de minune în sufragerie.

Despre bărbați tineri pot să spun desigur doar teoretic că am aceeași problemă. N-am verificat.

Un comentariu

  1. Mariana · Decembrie 10, 2016

    HAHAHAHAHAHA!

    Apreciază

Lasă un răspuns

